miercuri, 5 martie 2014

In branding, imaginea este foarte, foarte importanta. Imaginea brandului reprezinta primul punct de contact al acestuia cu publicurile sale. Indiferent ca ne referim la clienti sau potentiali clienti, colaboratori, parteneri, angajati, actionari, distribuitori sau oricare alt public, imaginea trebuie sa fie identica, sa exprime si sa reprezinte acelasi mesaj, aceeasi identitate. Asta inseamna o imagine unitara.



Cu siguranta ca va intrebati de ce este asa important acest lucru. Pana la urma, ce este in “curtea” brandului meu nu e acelasi lucru cu ce “se vede”? Total gresit.
Ce inseamna, de fapt, publicurile unui brand? Lasand la o parte faptul ca unii vor fi clienti si vor dori un produs sau un serviciu, altii vor fi parteneri, angajati si asa mai departe, precum am spus mai sus, in final, publicurile sunt cele care vor fi, intr-un fel sau altul, atrase de acel brand. De imaginea brandului si de ceea ce exprima acesta. Pana sa existe promotia din magazine, pana la un barter avantajos, pana la multi clienti sau multe oportunitati, exista imaginea brandului, adica primul pas spre orice tip de interactiune, prima ocazie de a forma o legatura intre brand si public.



Sa nu ne gandim la brand ca la un produs. Sa ne gandim la el ca la o persoana. Cum ar arata lumea sa? Cum ar arata brandul? Cu ce ar fi imbracat? Cum ar vorbi? Ce ar spune? Cum ar arata o zi din viata sa? Ce personalitate ar avea? Dupa ce valori s-ar ghida? Ce prieteni ar avea? Care ar fi pasiunile sale? Toate acestea definesc imaginea si identitatea brandului.
Comunica la fel pe toate canalele sau vorbeste la fel cu toti. E pe atat de simplu. Daca o persoana isi schimba mereu atitudinea, comportamentul, modul de a vorbi, stilul de imbracaminte si tot asa, oamenii nu vor reusi sa o cunoasca si sa o inteleaga. Va exista o confuzie generala. La fel este si pentru un brand. Imaginea sa trebuie sa fie coerenta, omogena, usor de inteles. 



Foarte important este ca aceasta imagine sa fie aceeasi, indiferent de mediul de comunicare: fata in fata, online (site, retea sociala, banner, mail si altele), la telefon, la intalniri, in magazine sau la punctul de lucru, in interiorul companiei si asa mai departe.
De ce? Pentru a nu genera niciodata indoiala, confuzie. Pentru a nu lasa semne de intrebare.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu