miercuri, 5 martie 2014

Brandingul e pentru toata lumea. Am putea spune ca brandingul te ajuta sa te diferentiezi, dar credem ca este putin spus.
Indiferent ca ne referim la product branding, corporate branding, personal branding, e clar ca vorbim despre ceva necesar.
E necesar tocmai pentru ca pana si pentru evidentierea celui mai mic lucru este nevoie de diferentiere. Brandingul, insa, e mult mai complex. Ajuta la constructia unui intreg univers, de la „primul contact” pana la succesul continuu.
Brandingul este folositor atat unei persoane, cat si unui produs aparent banal, unei companii mici sau unei multinationale. In fiecare caz, brandingul nu este un moft sau ceva facut „doar ca sa fie”, ci reprezinta o necesitate.



Imaginati-va o piata plina de competitori. Exista si branduri puternice, dar si unele mai putin competitive. Lupta pentru fiecare loc este acerba. Ganditi-va la o piata in care competitia este restransa. Ce se întampla cu brandurile care se multumesc cu putin? Ce perspective au? Ce usi mai pot deschide, daca nu sunt in permanenta conectati la tot ce se petrece in jurul lor?



Putem lua chiar si exemplul unui student. Daca doreste sa se remarce, va trebui sa faca ceva in privinta asta. Sa iasa in evidenta, sa iasa din umbra. Sa-si construiasca un brand personal, sa aiba o identitate, sa fie usor de recunoscut si de apreciat dintr-o multime de studenti.
Asadar, la o gandire cat mai simpla, brandingul ajuta la trei mari aspecte:
-          Evidentiere
-          Diferentiere
-          Evolutie



Daca nu tintim cat mai sus, daca nu avem scopuri si obiective cat mai indraznete, daca nu incercam sa reusim lucruri care, la prima vedere, ar parea aproape imposibile, cum altfel vom realiza, cu usurinta, cel putin ce este esential? Cum vom tine pasul cu schimbarile din jurul nostru sau cum le vom anticipa, astfel incat sa fim mereu inaintea lor? Cum vom putea evolua? Cum vom ajunge, vreodata, sa realizam lucruri remarcabile?

2 comentarii:

  1. I am so different from the rest of the world. Ceva gen. :D E tare sa ai un brand personal deoarece vei fi mult mai cunoscut. Eu incerc sa imi transform blogul intr-un brand.

    RăspundețiȘtergere
  2. I am so different from the rest of the world cu accent pe acel diferentiator care te face deosebit sau unic. Insa, si diferentierea trebuie dusa pana la o anumita limita, nici foarte diferit de categoria ta nu poti fi, pentru ca exista riscul de a fi perceput gresit. Iti uram multa bafta cu blogul!

    RăspundețiȘtergere