Social
media a modificat semnificativ comunicarea dintre consumatori si branduri. Branduri care
au fost determinate sa gaseasca metode cat mai creative si mai ingenioase de a
iesi in fata, de a ajunge la urechile si la ochii oamenilor, de a le capta
atentia, printre atatea branduri care se lupta pentru suprematie in mintea
consumatorilor.
Social
media poate insemna o oportunitate, un avantaj de a fi mai aproape de fani, de
a interactiona si de a afla, in timp real, care sunt dorintele si interesele
acestora si de a actiona in consecinta prin adaptarea
strategiilor de comunicare.
Nu stii cum sa comunici pe Facebook, Twitter, Pinterest & co? Iata care
sunt cei mai importanti 10 pasi in construirea unei strategii de social media
care sa ajute in cresterea vizibilitatii brandului si in atingerea obiectivelor de comunicare:
1. Primul pas in
strategia de social media este sa-ti cunosti publicul
tinta. E foarte important de stiut cum se comporta in mediul online, care sunt lucrurile la care ar putea reactiona mai bine si, mai ales, preferintele si locurile in care isi petrece timpul liber (online/offline).
2. Dupa ce ai reusit
sa-ti cunosti publicul, urmatorul pas este sa-i oferi informatii relevante.
Creeaza continut consistent, care sa ii trezeasca interesul, tinand cont de
caracteristicile si de preferintele lui. Nu te adresa tuturor in acelasi mod!
3. Acum ca iti cunosti
publicul si iti adaptezi continutul in functie de acesta, trebuie sa tii cont
si de obiectivele pe care ti le-ai setat, indiferent ca este vorba de cresterea
notorietatii, a vizibilitatii online sau a traficului pe site.
4. Ti-ai cunoscut
publicul, acum e randul lui sa te recunoasca pe retelele de socializare. Cum?
Fii consistent: asigura-te ca logo-ul, culorile, fontul si elementele de
grafica pastreaza o linie dreapta, fara mari modificari de la o postare la alta.
5. Al cincilea pas in
strategia de social media este alegerea atenta a cuvintelor. Toate mesajele
trebuie sa sustina obiectivele de comunicare setate, iar cuvintele sa fie alese
cu grija, pentru a respecta intocmai personalitatea brandului.
6. Implicarea audientei are un rol capital. Nu este suficient sa postezi constant, incearca sa atragi atentia si sa
starnesti interesul publicului intr-un mod in care sa se simta special. Arata
ca iti pasa, raspunde la comentarii in timp util si pastreaza o atitudine
profesionista.
7. Nu-ti agresa in
permanenta publicul cu mesaje promotionale! Acestea trebuie sa aiba o proportie
de 30-40% cel mult din totalul mesajelor postate. Restul ar trebui sa contina
subiecte adaptate in functie de persoanele care urmaresc pagina. In
felul acesta, vor avea o atitudine favorabila si fata de “vanzari”.
8. Verifica, in permanenta, statisticile pentru paginile pe care le administrezi. Ai acces la multe date, care iti vor fi de mare ajutor in corectarea unor lucruri care nu merg asa cum ti-ai dori, in crearea unor noi strategii si in intelegerea mai in profunzime a publicului tau. In acest fel, vei putea sa mergi in directia atingerii obiectivelor pe care ti le-ai setat.
8. Verifica, in permanenta, statisticile pentru paginile pe care le administrezi. Ai acces la multe date, care iti vor fi de mare ajutor in corectarea unor lucruri care nu merg asa cum ti-ai dori, in crearea unor noi strategii si in intelegerea mai in profunzime a publicului tau. In acest fel, vei putea sa mergi in directia atingerii obiectivelor pe care ti le-ai setat.
9. Fii mereu la curent cu
tot ceea ce se intampla in industrie, pentru a putea oferi publicului tau
subiecte actuale si relevante.
10. Acorda mai mult timp
reexaminarii informatiilor rezultate din statistici si reevalueaza-ti
strategia, pentru a fi una actuala si flexibila. Indrazneste sa aduci
noi schimbari, insa unele strategice, benefice brandului.
Iti doresti un start bun in social media? Contacteaza-ne pentru detalii.
Iti doresti un start bun in social media? Contacteaza-ne pentru detalii.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu