marți, 17 februarie 2015

Social media a modificat semnificativ comunicarea dintre consumatori si branduri. Branduri care au fost determinate sa gaseasca metode cat mai creative si mai ingenioase de a iesi in fata, de a ajunge la urechile si la ochii oamenilor, de a le capta atentia, printre atatea branduri care se lupta pentru suprematie in mintea consumatorilor.  


Social media poate insemna o oportunitate, un avantaj de a fi mai aproape de fani, de a interactiona si de a afla, in timp real, care sunt dorintele si interesele acestora si de a actiona in consecinta prin adaptarea strategiilor de comunicare.


Nu stii cum sa comunici pe Facebook, Twitter, Pinterest & co? Iata care sunt cei mai importanti 10 pasi in construirea unei strategii de social media care sa ajute in cresterea vizibilitatii brandului si in atingerea obiectivelor de comunicare: 

1. Primul pas in strategia de social media este sa-ti cunosti publicul
tinta. E foarte important de stiut cum se comporta in mediul online, care sunt lucrurile la care ar putea reactiona mai bine si, mai ales, preferintele si locurile in care isi petrece timpul liber (online/offline).

2. Dupa ce ai reusit sa-ti cunosti publicul, urmatorul pas este sa-i oferi informatii relevante. Creeaza continut consistent, care sa ii trezeasca interesul, tinand cont de caracteristicile si de preferintele lui. Nu te adresa tuturor in acelasi mod!

3. Acum ca iti cunosti publicul si iti adaptezi continutul in functie de acesta, trebuie sa tii cont si de obiectivele pe care ti le-ai setat, indiferent ca este vorba de cresterea notorietatii, a vizibilitatii online sau a traficului pe site.



4. Ti-ai cunoscut publicul, acum e randul lui sa te recunoasca pe retelele de socializare. Cum? Fii consistent: asigura-te ca logo-ul, culorile, fontul si elementele de grafica pastreaza o linie dreapta, fara mari modificari de la o postare la alta.

5. Al cincilea pas in strategia de social media este alegerea atenta a cuvintelor. Toate mesajele trebuie sa sustina obiectivele de comunicare setate, iar cuvintele sa fie alese cu grija, pentru a respecta intocmai personalitatea brandului.

6. Implicarea audientei are un rol capital. Nu este suficient sa postezi constant, incearca sa atragi atentia si sa starnesti interesul publicului intr-un mod in care sa se simta special. Arata ca iti pasa, raspunde la comentarii in timp util si pastreaza o atitudine profesionista.

7. Nu-ti agresa in permanenta publicul cu mesaje promotionale! Acestea trebuie sa aiba o proportie de 30-40% cel mult din totalul mesajelor postate. Restul ar trebui sa contina subiecte adaptate in functie de persoanele care urmaresc pagina. In felul acesta, vor avea o atitudine favorabila si fata de “vanzari”.

8. Verifica, in permanenta, statisticile pentru paginile pe care le administrezi. Ai acces la multe date, care iti vor fi de mare ajutor in corectarea unor lucruri care nu merg asa cum ti-ai dori, in crearea unor noi strategii si in intelegerea mai in profunzime a publicului tau. In acest fel, vei putea sa mergi in directia atingerii obiectivelor pe care ti le-ai setat.

9. Fii mereu la curent cu tot ceea ce se intampla in industrie, pentru a putea oferi publicului tau subiecte actuale si relevante.



10. Acorda mai mult timp reexaminarii informatiilor rezultate din statistici si reevalueaza-ti strategia, pentru a fi una actuala si flexibila. Indrazneste sa aduci noi schimbari, insa unele strategice, benefice brandului.

Iti doresti un start bun in social media? Contacteaza-ne pentru detalii.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu