luni, 7 decembrie 2015

Facebook este unul dintre cele mai folosite tool-uri pentru promovare online, avand in vedere ca, in zilele noastre, mare parte dintre utilizatorii de Internet socializeaza prin aceasta retea. Din pacate, de foarte multe ori, aceasta unealta nu este folosita corespunzator si rezultatele apar partial sau chiar intarzie sa apara. 


Facebook este o retea de socializare. Tocmai esenta utilitatii sale este ignorata de catre multe business-uri care o folosesc drept o modalitate de informare si atat. Cu cel mai mare avantaj al sau drept puterea de a interactiona cu utilizatorii, simpla informare nu este suficienta si nu este nici eficienta. Ploaia de informatii care apare intr-o singura zi pe peretele unui utilizator face cu atat mai dificila observarea unui brand anume. De aici nevoia de calitate a comunicarii. 
Foarte important pe Facebook este feedback-ul publicului tinta. Asta inseamna ca brandul trebuie sa comunice in asa fel incat sa lase loc de feedback, de interactiune (intr-un fel sau altul). 


Personalizarea mesajului este la fel de importanta. Continutul, forma (text, imagine, video, link etc.), legaturile cu alte canale de comunicare sau ideea mesajului propriu-zis sunt factori extrem de importanti. Fiecare factor trebuie adaptat publicului tinta si trebuie gestionat cu atentie. 


Facebook nu este un simplu mijloc de interactiune. Facebook este o lume in care se poate regasi publicul tinta sau un alt potential public tinta. O lume care poate ajuta brandul la crearea de notorietate, interactiune sau vanzare. Aceasta lume trebuie tratata ca atare, deoarece reprezinta un trend in plina dezvoltare si are o utilitate in crestere in Romania. 

Totusi, un avantaj foarte important al acestui canal de promovare este puterea de a genera activitate offline. Iar aceasta legatura intre online si offline este, poate, cel mai important insight in ceea ce priveste eficienta Facebook-ului. Unul dintre exemple recente de eficienta maxima ar putea fi campania realizata de Presedintele Romaniei in timpul alegerilor prezidentiale.


Cum realizam aceasta legatura si cum putem profita de pe urma acestei relatii online-offline? Discutam in urmatorul post! :)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu