duminică, 23 martie 2014

Daca data trecuta am vorbit despre cat de important este ca imaginea unui brand sa fie unitara, omogena, constanta si despre beneficiile brandului cu o asemenea imagine, trecem acum la elementele care formeaza identitatea brandului: valori, viziune, misiune, pozitionare, teritoriu, tone of voice, nume, slogan si culori. Acestea sunt esentiale in crearea sau recrearea unui brand.




Valori
Valorile brandului sunt, mai simplu spus, conceptele dupa care un brand se ghideaza si in care crede atat intern, cat si extern. Actiunile brandului trebuie sa fie sustinute de valorile acestuia, avand in vedere ca este important ca imaginea acestuia sa fie consistenta si coerenta.

Viziune
Viziunea brandului inseamna ceea ce doreste acesta sa atinga, sa realizeze. Este ceva aspirational, bazat pe viitor si pe totalitatea actiunilor pe care brandul le are. Putem spune ca este cea mai mare dorinta a brandului sau cel mai arzator vis.

Misiune
Misiunea brandului reprezinta modalitatea prin care un brand ajunge sa indeplineasca viziunea. Cu alte cuvinte, actiunile concrete ale brandului care sustin realizarea celui mai important vis al acestuia.

Pozitionare
Cea mai simpla definitie pentru pozitionare este “locul pe care un brand il ocupa in mintea consumatorului”. Pozitionarea se poate contura din public tinta, cadrul de referinta, diferentiator si suport.




Teritoriu
Teritoriul brandului este, de fapt, povestea acestuia. Micul univers in care el traieste si in care publicul tinta trebuie adus. Putem spune ca este lumea cu care publicul tinta rezoneaza si in care isi doreste sa se regaseasca. 

Tone of voice
Tonul brandului este determinat de toate elementele de mai sus. Este foarte important, deoarece reprezinta unul dintre elementele care inlesnesc comunicarea cu publicul tinta, unul dintre elementele care definesc si contureaza teritoriul brandului.

Nume
Numele brandului - acest element trebuie tratat cu maxima seriozitate, deoarece, de cele mai multe ori, este cel care va ramane în mintea consumatorului. Trebuie să fie diferit fata de al competitiei, original, prietenos, chiar melodic, rezonant pentru categoria de produs, ușor de pronuntat si de retinut.

Slogan
Sloganul poate fi perceput ca esenta promisiunii de brand. De multe ori, se poate suprapune cu pozitionarea. De exemplu, Carlsberg este ”probably the best beer in the world”, asadar putem observa că este atât o promisiune de brand, cat si pozitionarea brandului.




Culori
Culorile sunt extrem de importante. Fiecare culoare simbolizeaza ceva, iar personalitatea brandului, teritoriul sau tonul vocii brandului pot fi asociate si simbolizate de culori. De evitat sunt opozitiile intre aceste elemente. Spre exemplu: un brand viu, prietenos, distractiv nu ar trebui sa fie asociat cu culori inchise, pale.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu