vineri, 28 martie 2014

Brandingul reprezinta o intreaga poveste, iar orice poveste are un inceput. In branding, acest inceput este vital, deoarece este baza tuturor viitoarelor actiuni. Indiferent de situatie, in realizarea unei strategii de brand ai nevoie, in primul rand, de cercetare. 

Putem spune ca cercetarea este baza creativitatii, daca privim creativitatea drept un proces de a rearanja intr-un mod inedit sau original informatiile deja existente. De aceea, informatiile obtinute si prelucrate cu ajutorul cercetarii pot fi esentiale pentru o viitoare campanie de branding sau rebranding.


In functie de informatiile deja existente, de obiective, cerinte, probleme si asa mai departe, cercetarea poate fi legata de:

- piata/industrie/domeniu (noutati, reguli, date, cifre, tendinte etc.)

- competitie (numar de competitori, statistici, comunicare, strategie, pozitionare, mesaj, tendinte recente etc.)

- consumator (tendinte de cumparare, profil de consumator, preferinte etc.)


- publicitate/branding/marketing/comunicare (campanii recente, rezultate pozitive, negative, reguli etc.)

O strategie se bazeaza, astfel, pe datele obtinute in urma cercetarii si, de aceea, consideram ca este un prim pas extrem de important. Creativitatea, inovatia, originalitatea sau orice urma de inspiratie se pot baza pe informatii la prima vedere simple sau evidente, insa lipsite de organizare. 


Orice proces de branding sau rebranding are nevoie de informatie, de ghidare, de repere. Cercetarea este instrumentul prin care acest proces poate incepe corect si poate avea rezultatele dorite.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu