Toate brandurile cauta elemente unice, originale, creative, adica diferentiatori. Cauta modalitati de a iesi in evidenta fata de competitie, iar principala cale prin care fac acest lucru este creativitatea. Creativitatea in branding, insa, se refera foarte mult la comunicarea brandului, fie ca ne referim la vizual, mesaj sau pozitionare, personalitate si asa mai departe. Putem vorbi si despre campanii creative sau doar despre elemente creative. Creativitatea poate fi conceptuala, precum un mesaj sau un slogan, sau extinsa fizic, palpabila, precum un stand amenajat intr-un mod creativ, care sa sugereze personalitatea brandului.
Creativitatea nu poate fi reprezentata doar de o idee, de o inspiratie de moment sau de un insight exceptional. Creativitatea este mult mai mult decat atat. Vorbim despre experienta, cercetare, insight-uri, incercari, trecut, prezent, viitor, original, monoton, nou, vechi, folosit si nefolosit. Creativitatea se naste din folosirea tuturor informatiilor din jurul nostru, a tuturor experientelor legate de brand, a tuturor cunostintelor legate de public, a tuturor succeselor si esecurilor anterioare, a contextului actual, a trendurilor, a pozitiei in care se regaseste atat brandul cat si competitia, a canalelor de comunicare... si lista poate continua.
Creativitatea inseamna, asadar, folosirea tuturor acestor elemente deja cunoscute intr-un mod neutilizat de catre brandul respectiv. Baza creativitatii o reprezinta toate informatiile pe care le putem folosi, iar originalitatea se va regasi in modalitatea pe care o vom alege pentru a contura mesajul transmis.
Mai simplu spus, creativitatea depinde de intreaga informatie de care dispunem, de experienta anterioara, de contextul prezent si de pozitia in care dorim sa ajungem in viitor. Revolutia reprezinta o modalitate noua in care noi vom aseza aceasta informatie, in asa fel incat sa construim un mesaj (indiferent de natura lui) original, relevant si puternic pentru publicul brandului.
De aceea, creativitatea in branding se bazeaza foarte mult pe dorinta de a fi la curent cu ceea ce se intampla in jurul brandului tau, in domeniu, in industrie, in aria publicului tinta, in aria competitiei si in lume, in general. Nu se stie niciodata ce element din toate aceste informatii poate deveni insight-ul perfect sau contextul potrivit pentru o campanie reusita.
Creativitatea nu poate fi reprezentata doar de o idee, de o inspiratie de moment sau de un insight exceptional. Creativitatea este mult mai mult decat atat. Vorbim despre experienta, cercetare, insight-uri, incercari, trecut, prezent, viitor, original, monoton, nou, vechi, folosit si nefolosit. Creativitatea se naste din folosirea tuturor informatiilor din jurul nostru, a tuturor experientelor legate de brand, a tuturor cunostintelor legate de public, a tuturor succeselor si esecurilor anterioare, a contextului actual, a trendurilor, a pozitiei in care se regaseste atat brandul cat si competitia, a canalelor de comunicare... si lista poate continua.
Creativitatea inseamna, asadar, folosirea tuturor acestor elemente deja cunoscute intr-un mod neutilizat de catre brandul respectiv. Baza creativitatii o reprezinta toate informatiile pe care le putem folosi, iar originalitatea se va regasi in modalitatea pe care o vom alege pentru a contura mesajul transmis.
Mai simplu spus, creativitatea depinde de intreaga informatie de care dispunem, de experienta anterioara, de contextul prezent si de pozitia in care dorim sa ajungem in viitor. Revolutia reprezinta o modalitate noua in care noi vom aseza aceasta informatie, in asa fel incat sa construim un mesaj (indiferent de natura lui) original, relevant si puternic pentru publicul brandului.
De aceea, creativitatea in branding se bazeaza foarte mult pe dorinta de a fi la curent cu ceea ce se intampla in jurul brandului tau, in domeniu, in industrie, in aria publicului tinta, in aria competitiei si in lume, in general. Nu se stie niciodata ce element din toate aceste informatii poate deveni insight-ul perfect sau contextul potrivit pentru o campanie reusita.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu