miercuri, 23 aprilie 2014

In branding, unul dintre cele mai importante elemente care compun identitatea unui brand este sloganul. Vorbim aici de un cuvant, cateva cuvinte sau o fraza scurta care, de obicei, apar alaturi de numele brandului.

Cateva exemple ar fi: Carlsberg – Probably the best beer in the world, Volkswagen – Das Auto, Nokia – Connecting People, LG –  Life is Good, Panasonic – A Better Life, A Better World, Nike – Just do it, Adidas – Impossible is nothing, Bergenbier – Prietenii stiu de ce, Neumarkt – Gust puternic si amarui, Lidl – Alege intelept, Subway –  Eat fresh.


De retinut este ca ne putem referi atat la un slogan general al brandului, cum ar fi cele mentionate mai sus, dar si la un slogan al unei campanii realizate de un brand. In aceasta categorie intra sloganuri ale unor campanii publicitare sau ale campaniilor electorale ale politicienilor.

Un slogan ar trebui sa transmita, printr-un cuvant sau in cateva cuvinte, esenta promisiunii brandului. Se poate identifica, uneori, cu pozitionarea, asa cum observam in exemplul “Carlsberg – Probably the best beer in the world”, insa, in general, este important sa cuprinda acest mesaj concentrat pe care brandul doreste sa-l transmita publicului tinta.


Cum ar trebui sa fie un slogan de succes?

  • Original
  • Relevant (pentru categorie si pentru consumator)
  • Simplu, dar nu simplist
  • Pozitiv
  • Strategic
  • Sa contina un beneficiu
  • Declinabil pe toate canalele de comunicare propuse
  • Clar
  • Sa exprime teritorialitatea brandului
Evident, lista poate continua, insa, pentru moment, daca veti dori vreodata sa realizati un slogan pentru brandul dumneavoastra, tineti cont cel putin de aceste elemente. Totusi, daca doriti sa conturati o identitate de brand clara, coerenta, durabila, care sa va aduca un adevarat plus, cea mai buna varianta este sa apelati la o agentie specializata, iar in acest caz ne puteti contacta aici.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu