vineri, 2 mai 2014

Primul lucru cu care intra in contact consumatorii inainte de a cumpara sau utiliza un produs este ambalajul - element care joaca un rol esential in mixul de marketing. Packagingul reprezinta instrumentul prin care este definita personalitatea unui brand, este creata identitatea de brand, dar si - foarte important - diferentierea la raft fata de produsele din categoria din care face parte.


Pe langa acestea, ambalajul protejeaza produsul pentru a nu se altera sau contamina cu microorganisme care ii pot afecta starea si il pot transforma, facandu-l neutilizabil. De asemenea, faciliteaza transportul, asezarea la raft si depozitarea in cele mai bune conditii.



Fiind interfata dintre brand si consumator, ambalajul trebuie sa vorbeasca de la sine: sa-i "spuna" consumatorului cine este si sa-l atraga pe acesta pentru a afla mai multe informatii despre produs si chiar sa-l achizitioneze. Avand in vedere ca peste 70 % din deciziile de cumparare se iau la raft, in magazine, packagingul unui produs trebuie sa functioneze ca un magnet pentru consumatori si potentialii consumatori: sa-i determine pe acestia sa se uite mai atent la produs, sa-l analizeze si sa-l cumpere sau, pur si simplu sa-l cumpere dintr-un impuls.



In cazul promotiilor de orice natura, brandurile trebuie sa comunice acest lucru prin culori vibrante, puternice, pentru captarea atentiei si interesului, dar si prin anumite elemente de design care sa anunte promotia.
Un alt aspect demn de mentionat este si originalitatea in ceea ce priveste packagingul. Curajul de a fi diferit si de a veni cu idei inovatoare poate avea efecte benefice asupra perceptiei consumatorilor fata de brand. Cu cat ambalajele sunt mai practice si mai ergonomice, cu atat satisfactia utilizarii produsului va fi mai mare, iar brandul va fi privit dintr-un unghi de favorabilitate.



Asadar, nu este suficient sa ai un produs competitiv si folositor, daca packagingul nu este la acelasi nivel cu atributele produsului. Indrazneste sa fii diferit si sa aduci, in permanenta, lucruri noi si functionale, care sa-i faciliteze consumatorului experienta cu produsul tau.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu