joi, 8 mai 2014

Iata o intrebare care ne poate pune in dificultate. Cum definim un brand sau cum stim ce este, de fapt, un brand? Are anumite caracteristici? Este usor de recunoscut? Pana la ce punct am putea defini un brand?


Ei bine, brandul nu poate fi redus doar la un nume, un logo, un produs, un slogan si asa mai departe. Nu este o entitate separata si nici nu poate fi conturat doar de un singur element. Un brand poate fi format dintr-o multitudine de elemente, in functie de domeniul de activitate, notorietatea, importanta, marimea, categoria din care face parte. Printre aceste elemente putem regasi: numele brandului, sloganul, logo-ul, culorile folosite, pozitionarea, viziunea si misiunea brandului, valorile brandului, produsul sau produsele propriu-zise.



Brandul reprezinta proiectarea tuturor acestor elemente ca un intreg in mintea consumatorului. Recunoasterea acestor elemente ca un grup in care fiecare are rolul si transformarea lor, de catre public, intr-un singur concept, bogat si plin de intelesuri aduce la conturarea unui brand. Pentru ca este foarte dificil ca un brand sa conteze cu adevarat daca nu este recunoscut de consumator ca fiind un brand.



Lipsa unora dintre elementele de mai sus nu este neaparat o problema. In functie de industrie, segment si competitori, un brand poate fi mai mult sau mai putin puternic prin elementele continute. De asemenea, el poate fi mai omogen sau mai putin omogen prin prisma existentei sau lipsei acestor elemente. Un exemplu bun ar putea fi un brand fara o viziune clara sau valori bine definite. E foarte greu ca o persoana sa se asocieze sau sa adere la un astfel de brand, daca acesta nu poate sa fie inteles in totalitate de catre consumator.



Asadar, acum va fi mai usor sa va dati seama cat de bine conturat este brandul vostru. In cazul in care vreti sa va transformati produsul in brand, doriti un rebranding sau aveti nevoie de crearea si delimitarea unora dintre elementele mai sus mentionate, ne puteti contacta aici!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu