Brandingul este, in primul rand, o poveste. Suna simplu, nu-i asa?
Aici nu vom spune lucruri complicate. Vom incerca sa intelegem cat mai bine ce
inseamna branding si cu ce se „mananca” el din toate punctele de vedere. Nu vom
da definitii, ci vom povesti, vom vorbi liber despre branding.
Asa cum am spus, brandingul reprezinta o poveste. De fapt, este
modul prin care pregatesti, impachetezi si spui celorlalti povestea unui anumit
brand.
Putem spune chiar ca brandingul este un scenariu bine gandit, bine
pus la punct. Este constructia unei lumi definitorii pentru brand, plina cu
personaje, intamplari, evenimente. Un univers caracterizat de personalitatea
brandului si de valorile acestuia, cu care publicul tinta al brandului poate
rezona.
Brandingul nu reprezinta doar un logo, o identitate vizuala,
activitati de advertising sau marketing, o strategie de comunicare, un
eveniment sau o viziune. Brandingul este mult mai mult decat atat. Cand spunem
„branding” ne referim la pasiune, incredere, valori, teritoriu, univers,
pozitionare si ne punem sperantele in experienta de brand, educare,
entertainment sau evolutie.
Brandingul, pe langa faptul ca implica multe cuvinte mari, trebuie
sa si realizeze lucruri mari. Trebuie sa creeze un loc pe cat de fictiv, pe
atat de real, pe care oamenii sa-l simta si sa-l adopte, in care sa evadeze si,
totusi, sa se simta ca acasa.
Pe scurt, brandingul este procesul prin
care toate elementele brandului, toate proprietatile sale si tot ceea ce
reprezintă acesta formeaza un univers in care se exprima, in care isi dezvaluie
personalitatea, in care face cunostinta cu publicurile sale.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu