joi, 27 februarie 2014

Brandingul este, in primul rand, o poveste. Suna simplu, nu-i asa? Aici nu vom spune lucruri complicate. Vom incerca sa intelegem cat mai bine ce inseamna branding si cu ce se „mananca” el din toate punctele de vedere. Nu vom da definitii, ci vom povesti, vom vorbi liber despre branding.



Asa cum am spus, brandingul reprezinta o poveste. De fapt, este modul prin care pregatesti, impachetezi si spui celorlalti povestea unui anumit brand.
Putem spune chiar ca brandingul este un scenariu bine gandit, bine pus la punct. Este constructia unei lumi definitorii pentru brand, plina cu personaje, intamplari, evenimente. Un univers caracterizat de personalitatea brandului si de valorile acestuia, cu care publicul tinta al brandului poate rezona.



Brandingul nu reprezinta doar un logo, o identitate vizuala, activitati de advertising sau marketing, o strategie de comunicare, un eveniment sau o viziune. Brandingul este mult mai mult decat atat. Cand spunem „branding” ne referim la pasiune, incredere, valori, teritoriu, univers, pozitionare si ne punem sperantele in experienta de brand, educare, entertainment sau evolutie.
Brandingul, pe langa faptul ca implica multe cuvinte mari, trebuie sa si realizeze lucruri mari. Trebuie sa creeze un loc pe cat de fictiv, pe atat de real, pe care oamenii sa-l simta si sa-l adopte, in care sa evadeze si, totusi, sa se simta ca acasa.



Pe scurt, brandingul este procesul prin care toate elementele brandului, toate proprietatile sale si tot ceea ce reprezintă acesta formeaza un univers in care se exprima, in care isi dezvaluie personalitatea, in care face cunostinta cu publicurile sale.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu