Relatia dintre un brand si o persoana poate fi extrem de
complexa, asa ca trebuie tratata cu foarte mare grija si organizata strategic.
Indiferent de natura brandului si de natura business-ului, relatia dintre un
brand si publicurile sale este cruciala, deoarece interactiunea si feedback-ul
primit influenteaza decisiv procesul de fidelizare.
Una dintre cele mai relevante tehnici de a gestiona imaginea unui brand este aceea de a trata brandul exact ca pe o persoana: personalitate, trasaturi de caracter, trasaturi fizice, pasiuni, placeri, elemente din viata - toate sunt foarte importante, pentru ca genereaza o imagine a unei persoane, pe care publicul o poate vizualiza in momentul interactiunii cu brandul. De aici se nasc celebrele ”lovemarks” – simpatiile, preferintele pentru anumite branduri si alegerile irationale, emotionale, fata de cele rationale.
Tot
prin prisma acestei tehnici se pot extrage elementele de identitate ale
brandului, adica misiune, viziune, valori, pozitionare, teritoriu si asa mai
departe. Joaca un rol esential, intrucat se regasesc in comunicarea brandului
pe toate canalele si trebuie sa fie prezente mai ales in momentele de
interactiune cu publicul, indiferent ca vorbim de interactiune online sau
offline.
Mai
mult decat atat, cu cat un brand are o imagine mai coerenta, mai clara si mai bine
delimitata si un comportament in ansamblu mai personal, cu atat mai mult este
perceput ca atare si are de castigat in ceea ce priveste relatia cu publicul
tinta, deoarece totul pare mai uman si mai putin comercial.
Daca
vrei sa dezvolti relatia brand-public si sa conturezi o imagine clara
si coerenta pentru brandul tau, ne poti contacta aici.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu