miercuri, 6 august 2014

Relatia dintre un brand si o persoana poate fi extrem de complexa, asa ca trebuie tratata cu foarte mare grija si organizata strategic. Indiferent de natura brandului si de natura business-ului, relatia dintre un brand si publicurile sale este cruciala, deoarece interactiunea si feedback-ul primit influenteaza decisiv procesul de fidelizare.












Una dintre cele mai relevante tehnici de a gestiona imaginea unui brand este aceea de a trata brandul exact ca pe o persoana: personalitate, trasaturi de caracter, trasaturi fizice, pasiuni, placeri, elemente din viata - toate sunt foarte importante, pentru ca genereaza o imagine a unei persoane, pe care publicul o poate vizualiza in momentul interactiunii cu brandul. De aici se nasc celebrele ”lovemarks” –  simpatiile, preferintele pentru anumite branduri si alegerile irationale, emotionale, fata de cele rationale.


Tot prin prisma acestei tehnici se pot extrage elementele de identitate ale brandului, adica misiune, viziune, valori, pozitionare, teritoriu si asa mai departe. Joaca un rol esential, intrucat se regasesc in comunicarea brandului pe toate canalele si trebuie sa fie prezente mai ales in momentele de interactiune cu publicul, indiferent ca vorbim de interactiune online sau offline.



Mai mult decat atat, cu cat un brand are o imagine mai coerenta, mai clara si mai bine delimitata si un comportament in ansamblu mai personal, cu atat mai mult este perceput ca atare si are de castigat in ceea ce priveste relatia cu publicul tinta, deoarece totul pare mai uman si mai putin comercial.



Daca vrei sa dezvolti relatia brand-public si sa conturezi o imagine clara si coerenta pentru brandul tau, ne poti contacta aici.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu