miercuri, 4 iunie 2014

Pentru ca pana acum am povestit mai mult despre ce si cum ar trebui să facem in asa fel incat sa construim sau sa conturam un brand coerent, omogen si placut, ne-am gandit ca la fel de important este sa stim si lucururi pe care nu e bine sa le facem niciodata.

1. Nu alegeti numele brandului fara sa-l verificati din toate punctele de vedere. Relevanta pentru consumator, produs si cateogrie, sensul cuvantului folosit, atractivitatea, sonoritatea, posibile asocieri si asa mai departe. Toate aceste amanunte sunt importante (gasiti aici cateva aspecte legate de naming), asa ca nu neglijati niciun aspect, pentru a selecta un nume care sa fie cu adevarat potrivit atat pentru brand, cat si pentru consumator.





2. Nu schimbati ideile prea devreme. Traim intr-o lume nerabdatoare si dornica de rezultate rapide. Cheia catre rezultate durabile, consistente si constante o reprezinta omogenitatea, iar acest lucru poate fi obtinut doar prin rabdare. Schimbarea rapida sau repetata poate bulversa consumatorul si poate, in realitate, sa ascunda identitatea brandului, aducandu-l intr-un punct in care sa fie mai degraba haotic decat clar.

3. Nu folositi mai multe versiuni de logo. Asa cum am mai spus, consistenta este cruciala in branding. Din punct de vedere vizual, logo-ul ar trebui sa fie cel mai puternic aliat in conturarea imaginii de brand. Fiind diferit (culoare, forma, elemente) pe materiale diferite, nu veti reusi sa creati o imagine omogena si astfel, brandul este mult mai greu de retinut de catre consumator sau potential consumator.



4. Nu actionati fara a va gandi la consumator. Indiferent de natura actiunii, consumatorul este cel care va aprecia (sau nu) ceea ce face brandul. Asadar, indiferent ca ne referim la un slogan irelevant, la o campanie targetata pe un canal gresit sau la o un mesaj lipsit de consistenta, totul trebuie raportat la consumator, pentru a masura relevanta actiunilor realizate.




5. Nu copiati tot ceea ce vedeti in jurul vostru. Intotdeauna este bine sa va informati, sa verificati daca brandul este relevant pentru categorie si consumatori, sa fiti la curent cu ceea ce face competitia, insa doar atat, fara a copia. Brandul vostru trebuie sa se bazeze pe un diferentiator clar, usor de recunoscut pentru consumator. Nu incercati sa faceti lucrurile doar ca acestea sa existe, deoarece fiecare posibil consumator trebuie sa faca o alegere, iar alegerea se va baza pe acel diferentiator.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu